torsdag 5. mai 2011

Hvem sier jeg ikke har tålmodighet!!???

I alle år har jeg fått høre at tålmodighet ikke ligger for meg, og at det er noe eg ikke har!
Men stemmer det egentlig??
De siste åra har virkelig min tålmodighet blitt satt på prøve opptil flere ganger!!
Tålmodighet er jo noe en må ha for å leve, tenker eg!
Du må ha tålmodighet som liten, om det så bare er til lørdagen for å få lørdagsgodtet eller om det bare er til kl barnetvtid, så må en jo ha tålmodighet!
Og det er ikke akkurat færre utfordringer en møter på veien gjennom livet, så hvordan kan en si at en ikke har tålmodighet!???

Jeg har da hatt tålmodighet nok opp igjennom, syns jeg!
Jeg har prøva og feila, før jeg fant veien til der jeg er i dag!
Det første jeg har venta på, og måtte ha tålmodighet for var jo å vente til jeg klarte å innse at Arnt-Ove er mannen i mitt liv, og det tok jo noen år! hehe...
Når vi endelig fant sammen, så var det ny venting og ny testing av tålmodighet i forhold til Ivf-behandling, for da gjør en jo virkelig ikke anna enn å vente på et eller anna resultat!
Og i vårt tilfelle da, så venta gjentatte ganger på svaret vi ikke ville ha!
Så måtte vi finne en ny vei, og det har vi jo gjort, men nå blir vi virkelig satt på prøve!
Om en ikke har tålmodighet, så kan en jo ikke stå i samme situasjon som oss!!??

Uansett hva en skal her i livet, er det som regel ventetid!
Jeg har hatt problemer med et øye siden februar.
Legen sendte meg til øyelege, som sendte meg til spesialist som igjen sender meg videre til nevrolog osv. osv...
Alt består av venting og testing av den tålmodigheten jeg vistnok ikke har!! :P
Min mening er at tålmodighet er noe jeg har mye av, gjerne mer enn andre i noen situasjoner og mindre i andre situasjoner, men jeg har da tålmodighet!

Nå er vi på vårt 6. år for å få en familie!
Og enda er målet vårt laaaangt fram i tid, ganske sikkert i hvertfall 2 år til om ikke mere!!
Og alt vi skal gjøre er å vente på at den ene innstansen etter den andre, skal bli ferdig med papirene våres!
Da kreves det vel tålmodighet!!?? :P



Tålmodighet hjelper den syke, så tiden ikke blir for lang og den friske så tiden ikke blir for kort.
La dem få ta fra meg hele verden, så lenge jeg får beholde tålmodigheten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar