tirsdag 23. september 2014

Mine 50 kg

Det hele begynte for 8 år siden når vi gikk i anskaffelse av hund.
Et fantastisk lite nøste av et bøllefrø, vår kjæreste Lucifer.


Det å få hund tilsa jo at vi måtte begynne å bevege på oss, noe som i og for seg var veldig bra på daværende tidspunkt.
Det finnes ingen tvil på at det å gå i anskaffelse av en hund er noe av det lureste vi har gjort, og to år etter fikk vi Loke-rampen.

Men det var ikke før i 2010 at min livsstilsendring virkelig kicka inn.
Vi flytta til Skien, jeg kjente ingen og jeg er jo et sosialt dyr som bare måtte ut blant folk så jeg begynte på et livsstilsendringskurs på MyLife senteret i Skien.
Et fantastisk senter med en flott bukett mennesker som bruker senteret og ansatte.
Det er ingen plass du føler deg mer hjemme enn der, de er rett og slett fantastiske!!

Jeg er sjeleglad for at vi flytta, for om vi ikke hadde flytta til Skien så hadde jeg ikke hatt leger som var så oppmerksomme når det først feilte meg noe.
Med tanke på tidligere sykdomshistorikk så burde legene fanget det opp tidligere, men i allefall det var når jeg fikk MS-diagnosen at jeg tenke: "oiii, her må eg gjøre noe. Eg kan ikke være så tung viss eg på et tidspunkt blir pleietrengende og den stakkars mannen min skal hjelpe meg somehow"
Kommer aldri til å akkurat det øyeblikket der.

Det har nå komt en pt som samarbeider med MyLife senteret!
Ei herlig sprudlende dame, som kjører i gang et opplegg på meg over 10 uker.
Jeg hadde hoftebredde på 132 cm når jeg begynte, på neste måling var det 112 cm!!
Jeg har siden den gang brukt pt, og kommer sikkert nok til å fortsette med dette så lenge jeg kan bevege meg.
Herlige Gunn Vintervold er absolutt verdt hver en krone det koster!!!

Samtidig som alt skjedde med MS og trening, begynte eg på skole igjen.
Jeg kom meg gjennom allmenn påbygg og søkte videre på Ergoterapi og kom inn på den utdanningen i Sandnes.
Så her har eg vært de siste åra og trives med det. Eg skulle gjerne ønske at mannen min var her med meg, men men vi får det til uansett.
Her har eg fortsatt å trene, men følte at eg trengte noe nytt og kontaktet den ene ptn på SiS sportssenter.
Her fikk jeg nytt program,god oppfølging, tips og råd.
Det er synd du slutter, Vegard, skulle gjerne hatt deg som pt mye lenger. :)

I det halvanna året jeg har vært her, har det skjedd mye spennende.
Jeg som hater å løpe har deltatt på 2 løp, jeg skal delta på et halvmaraton etter en utfordring og jeg skal være med på hinderløype løpet Viking Race 2015 og Wings For Life 2015.
Spennende tider, spennende år! :)




Jeg veide på det meste ca 130 kg!!
Veien til her jeg er i dag har vært beintøff og vond.
Jeg har grått mine modige tårer.
Jeg har skreket i rein frustrasjon.
Jeg har vært sint, lei meg, sulten og utslitt.
Jeg har møtt vanvittig mye motgang.
Jeg har kjempa på så mange områder samtidig, at jeg syns det er helt utrolig at jeg ikke har gått dukken.
Men jeg er her, jeg er 50 kg (!!!!) lettere og det er helt vanvittig!!



Planen videre er å redusere fettprosenten mer, og eg skal nå få hjelp med kostholdsveiledning.
Gleder meg.
Har fått en ny super pt, som eg trur kan hjelpe meg til å nå mine mål.
Så det samarbeidet ser eg virkelig fram til, det er helt herlig!! :D

Jeg skal klare chins innen året er omme (jeg veier jo fremdeles noe så her må litt styrke til for å dra seg opp jah) og jeg skal gå på Preikestolen med 50 kg i sekken, ene og alene for å kunne kaste de av på toppen!!
Jeg skal aldri mer ha så mye vekt å dra på!!!

Så får vi se hvor vi ender, men jeg håper jo at jeg skal klare måla mine, samtidig ta utdanninga mi ferdig og være den kona som min klippe fortjener!!
For en ting er sikkert, jeg hadde ikke komt noen vei uten den støtta som min bedre halvdel gir.
Du er en fantastisk mann og eg elsker deg vanvittig mye!!

<3 <3 <3 bobla mi <3 <3 <3
Livsnytere lever ikke lenger enn andre, men de lever bedre!! 
I dag er vi livsnytere begge to med en sunn og god livsstil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar