fredag 26. september 2014

Noen tanker en lørdagsmårra :)

Hva gjør en med det livet kaster din vei??
Noen har mange utfordringer i livet, og for de er det nesten garantert at det kommer flere, så hva gjør en?
Hvordan velger en å møte utfordringene en har?
Klart en kan syns at det er urettferdig, at alt jobber mot en og ingenting er godt nok osv...
Men hvorfor velge den måten?
Hvorfor ikke kjempe de kampene du kan kjempe og prøve å godta de kampene du ikke kan vinne?



Jeg for min del velger å gå på med godt mot og gjøre det jeg kan for jeg skal klare mine utfordringer, men jeg har da måtte gi opp flere ting som jeg virkelig brenner for.

Når jeg tenker på dette så blir jeg så sint og frustrert...for hvorfor skal ikke jeg kunne det???
Men er det verdt all min tid at noen ting i mitt liv ikke går etter min plan?
Når jeg ser tilbake alt som har skjedd, så er det ikke en ting jeg ville hatt annerledes.
For hva ville det da være som gjør nettopp meg til meg?

Hva er det som gjør at jeg kan håndtere en krise bedre enn mange andre?
Hvilke mekanismer er det jeg har som gjør at jeg kan fortsette å kjempe min kamp?

Jeg er positiv, men realistisk.
Jeg har empati.
Jeg elsker mennesker, nye bekjente og de gode gamle.
Jeg har vanvittige mengder med kjærlighet, som jeg gladelig deler ut! ;)
Jeg har evner til å glede meg over små ting.
Jeg evner å engasjere meg i andre, men også å engasjere andre.
Jeg har mange gode mennesker rundt meg.
Jeg har en god familie.
Jeg har hatt en bra oppvekst, ikke uten utfordringer, men en bra likevel!
Jeg har mye livserfaringer, på godt og vondt.
Jeg prøver å være et snilt og godt menneske.
Jeg kan se ting fra flere sider enn bare min.
Jeg har en ståpåvilje uten like.
Jeg er sta, jeg nekter å gi opp.
Jeg er gift med min beste venn! <3




 Alt med meg er ikke positivt..hehe, men det vil en jo ikke ha så mye fokus på vel!? ;)
Jeg er også rotete, det absolutte kaos funker for meg.
Jeg er morragretten og trenger mengder med kaffe for at det ikke skal gå utover deg.
Jeg kan lett være for sta.
Jeg er dumsnill.
Jeg er en skikkelig bitch når jeg blir stressa!! ( bare spør mannen...hehe)

Det er vanskelig å sette opp positive vs negative om seg selv.
Men jeg mener at alt, både det positive og det negative, er mye av det som har gjort at meg til den jeg er i dag.

Jeg har måttet gå mange runder med meg selv, for å kunne komme igjennom mine utfordringer.
Men jeg har da klart det, jeg er her i dag og jeg har det aldeles fantastisk med alle mine motbakker og sykdom osv.


Jeg kan si at jeg har det bra!! ;) 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar